torstai 16. helmikuuta 2017

Matkakortinlukija. Osa 16: Miksi käytettävyys petti, vaikka paljonkin käyttäjäkeskeistä suunnittelua? Hankintatekniset syyt.

Nyt jatkuu sarjan ydin: miten matkakortinlukijan käytettävyysongelmat mahdollisia, vaikka (paljonkin) käyttäjäkeskeistä suunnittelua?

Edellisessä osassa kerroin "yleisiä" syitä; siis syitä, joiden vuoksi käyttäjäkeskeisyys ei välttämättä takaa hyvää käytettävyyttä myöskään tuotekehityksessä. 

Tässä osassa käyn läpi niitä syitä, jotka liittyvät erityisesti julkiseen kilpailutukseen ja hankintaan. Oma arvaukseni on, että nämä ovat todennäköisempiä syitä matkakortinlukijan käytettävyysongelmiin. 


Video 16a. Julkisen hankinnan pääpiirteet. Pituus 8:38
(taustaksi niille, joille julkinen hankinta ei ole tuttua) 




Video 16b. Hankintatilanteesta johtuvat (todennäköiset) syyt
käytettävyysongelmiin. Pituus: 10:56. 





Sarjan edellisen osan (15) voit katsoa täältä.

PS. Saat ilmoituksen sarja uusista osista liittymällä postituslistalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti