Toivon, että tähän astiset "tausta"-osat ovat olleet mielenkiintoisia. Olen käynyt läpi:
- matkakortinlukijan käyttöliittymän (yllättäviä) ongelmia
- ehdottanut toimivampia ratkaisuja
- käynyt läpi matkakortinlukijan käytettävyyssuunnitelmaa
- analysoinut, miksi sovelletut periaatteet eivät varmista käytettävyyttä
- analysoinut, miksi asetetut käytettävyysvaatimukset eivät toimi
Tässä osassa käyn läpi "yleisiä" syitä, mitkä matkakortinlukijan käyttäjäkeskeisessä suunnittelussa saattoivat mennä pieleen. Yleisillä syillä tarkoitan syitä, jotka ovat hankintatilanteesta riippumattomia; joita voi siis olla myös tuotekehityksessä.
Videon pituus: 5:24
Videossa viittaan ns. CUE (Comparative Usability Evaluations) -tutkimuksiin. Olen kirjoittanut niistä aiemmin blogissani, esimerkiksi täällä.
"Hankintateknisiä" syitä pohdin seuraavassa osassa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti