Mistä tässä on lopulta kyse, siitä alla olevassa videossa (4 min 34 s):
Edellisen osan (7) voit katsoa täältä.
Seuraavan osan (9) voit katsoa täältä.
PS. Piti aloittaa kysymyksen "Miksi tuloksena käytettävyysongelmia vaikka tehdään paljon käytettävyystyötä?" käsittely jo nyt, mutta jätän sen joululomien jälkeen.
PPS. Saat ilmoituksen sarja uusista osista liittymällä postituslistalle!
Tarkemmin ottaen kyse on siitä, että kun laitetta käytetään yhdellä kädellä, jossa on myös kortti, niin kortti saattaisi tulla luetuksi heti kun on painettu jotain valintaa. Jos valinta on väärä, niin rahaa menee hukkaan. Laite on siis aluksi tilassa, jossa se ei lue/veloita korttia, ja vasta painamalla OK kortinlukija aktivoituu.
VastaaPoistaTuon yhden painalluksen voisi välttää, jos järjestelmä antaisi mahdollisuuden perua virheellinen ostos sen jälkeen kun sen on tapahtunut. OK-painiketta ei olisi, vaan sen sijasta olisi Peuuta, jolla voi perua mahdollisen virhevalinnan. Ja jos kortti kuitenkin tulisi vahingossa luetuksi virheellisen valinnan jälkeen, niin siinä vaiheessa pitäisi vielä olla mahdollisuus ostoksen perumiseen. Sitä tarvittaisiin todennäköisesti harvoin, mutta mahdollisuus pitäisi olla olemassa.