perjantai 27. tammikuuta 2017

Matkakortinlukija. Osa 13: "Väärää mielenrauhaa". Miksi matkakortinlukijan käytettävyysvaatimukset eivät toimi?

Tässä osassa analysoin matkakortinlukijan "Käytettävyysvaatimukset" -osion. 

  • Miksi matkakortinlukijan käytettävyysvaatimukset eivät toimi? 
  • Mitä tarkoittaa "väärä mielenrauha"? 

Lopuksi annan yksinkertaisen vinkin, miten säästää aikaa ja vaivaa tarjouspyynnön valmistelussa ilman, että menettää mitään käytettävyydestä

Samoin kommentoin Nielsenin heuristiikkojen toimivuutta käytettävyysvaatimuksina. Niitä ei käytetä matkakortinlukijan käytettävyysvaatimuksissa mutta olen nähnyt niitä käytettävän useissa tarjoupyynnöissä. 

PS. Edellisellä videolla (osa 12) pidin lyhyen "luennon" aiheesta mitä ovat käytettävyysvaatimukset. Suosittelen sen katsomista ennen näitä videoita. 


Video 13a: Johdanto, tulokset ja johtopäätökset. Videon kesto: 9:43. 




Video 13b: Vaatimusten yksityiskohtainen analyysi. Kesto 11:44.





Sarjan edellisen osan  (12) voit katsoa täältä
Sarjan seuraavan osan (14) voit katsoa täältä

PS. Saat ilmoituksen sarja uusista osista liittymällä postituslistalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti